Din ce în ce mai mulți români, fie că au experiență în afaceri sau nu, aleg să își deschidă un magazin online. Mult mai ușor de administrat și cu costuri mult mai mici decât un magazin fizic, este lesne de înțeles de ce tot mai mulți agenți economici trec în mediul virtual.
Deși poate părea simplă la prima vedere, deschiderea unui magazin online necesită ceva muncă și implicare psihică și financiară, dar nu atât de mult precum un magazin obișnuit. Așadar, dacă te-ai gândit să începi o astfel de afacere, dar nu știi exact de unde să începi, în acest articol vei găsi etapele pe care trebuie să le urmezi pentru a porni o afacere de succes.
1. Obiectivele magazinului
Înainte de a începe aventura în mediul virtual, trebuie să așterni pe hârtie obiectivele pe care dorești să le atingi prin această afacere. Chiar dacă ți se pare un pic deplasat și crezi că este suficient să îți faci un astfel de plan doar în minte, vei afla cât de dificil este să îți pui ordine în gânduri atunci când vei dori să le notezi.
Așadar, imaginează-ți cum vrei să arate site-ul, cărui segment de public vrei să te adresezi, de unde vei procura marfa, ce variantă de livrare vei alege și, mai presus de toate, de ce buget dispui pentru a realiza cele anterior menționate. De asemenea, gândește-te la ce preț vei cumpăra articolele și la ce preț le vei vinde. Calculează taxele și impozitele și află cum poți face profit.
Chiar dacă poate părea cam devreme, nu strică să stabilești ce promoții și ce strategii de marketing vei aborda pentru a te asigura că vei vinde suficient pentru a face profit.
Mai mult, dacă ai planul pe hârtie îți va fi mult mai ușor să verifici dacă afacerea ta merge conform programului stabilit.
2. Design-ul site-ului
Al doilea pas, la fel de important ca primul, este alegerea design-ului potrivit pentru viitorul magazin online. Deși cele mai multe persoane aleg platforme online precum Magento sau PrestaShop, există și agenți economici care își permit să investescă într-un site creat de la zero special pentru magazinul în cauză. Cu toate acestea, platformele de e-commerce sunt de preferat nu numai pentru că sunt mai ieftine, ci și pentru că sunt ușor de folosit și destul de versatile.
Odată ce ai făcut această alegere, trebuie să fii atent la felul în care va arăta site-ul pentru posibilii cumpărători. Acesta trebuie să fie ușor de folosit, iar produsele pe care le vinzi să fie puse în valoare. Astfel, nu vrei să alegi un design mult prea sofisticat sau elegant dacă tu vinzi instalații sanitare sau scule și șuruburi. La fel, dacă vinzi rochii de seară sau bijuterii cu pietre prețioase, un design elegant și rafinat le va pune în valoare.
Ca o concluzie, dacă faci lucrurile încet și în cel mai bun mod posibil nu ai cum să dai greș. Pune accent pe calitate și cumpărătorii se vor “înghesui” la tine în magazin.
3. Alegerea echipei
Atunci când alegi echipa care să se ocupe de crearea și administrarea magazinului online (în cazul în care nu știi să o faci chiar tu), trebuie să te asiguri că angajezi oameni cu experiență în domeniu care să te ghideze în această aventură. Evident, ai nevoie de persoane care știu mai multe de cât tine în acest domeniu și care să aducă un plus de valoare afacerii tale.
Chiar dacă ai impresia să vei cheltui prea mult cu salariile, dacă echipa ta este cea potrivită, vei reuși să scoți suficient profit pentru a acoperi și acest aspect.
4. Documentele legale
Mulți dintre voi poate au impresia că un magazin online nu trebuie să treacă prin aceleași etape precum un magazin fizic. Nu este suficient să faci un site și să începi să vinzi. Și magazinul online trebuie înregistrat, ca orice afacere, la Registrul Comerțului și are nevoie de anumite avize de funcționare.
Interesează-te la această instituție care sunt exact pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru a avea o afacere legală. De asemenea, atunci când vine vorba de angjații tăi trebuie să știi că și în acest caz trebuie să te ocupi de câteva documente, în afară de cele obligatorii, de angajare.
Având în vedere că este vorba despre o afacere, de bani și de informații confidențiale, o idee bună ar fi să le dai angajaților să semneze o declarație prin care se obligă să păstreze confidențialitatea, fie să treci o astfel de clauză chiar în contract. La fel de important atunci când vine vorba de un contract de muncă este să specifici toate aspectele legate de programul de muncă, salariu, bonusuri și altele, pentru a evita neînțelegerile.
Pentru a fi sigur că acoperi toate aspectele legale privitoare la deschiderea unui astfel de magazin, nu ar strica să apelezi la un avocat sau un jurist specializat în acest domeniu.
0 Comentarii