Toata lumea poate sa scrie, dar nu toata lumea poate sa transmita mesajul in mod eficient, in special in industria de copywriting. De aceea trebuie sa urmam cativa pasi, indiferent daca suntem amatori sau profesionisti, pasi pe care ii prezentam in articolul de astazi.
Sa ai un continut de calitate in cadrul site-ului tau este esential. Este esential atat pentru vizibilitatea ta fata de motoarele de cautare (Google, Bing etc.), cat si pentru utilizatorii care iti acceseaza site-ul.
Iar o experienta de navigare placuta creste in mod semnificativ sansele ca utilizatorii sa devina clienti, generand in mod direct profit. Pentru ca, de multe nu conteaza ceea ce vinzi pe cat conteaza modul prin care vinzi.
De aceea este esential sa urmezi cativa pasi esentiale de copywriting, pentru a avea un succes in cadrul site-ului tau, asta in cazul in care nu apelezi la o firma specializata pe copywriting si digital marketing.
1. Cunoaste-ti audienta.
Inainte de a incepe sa scrii pentru utilizatorii tai, trebuie sa stii cine sunt utilizatorii tai. Din acest motiv ai nevoie de un studiu de “piata” puternic. Firmele de specialitate numesc acest proces drept Audit Website, proces prin care aflam cine sunt utilizatorii care acceseaza site-ul nostru, cati ani au, ce ocupatie au, de pe ce dispozitive acceseaza etc.
De ce este imperios necesar sa iti cunosti audienta pentru copywriting?
Daca ai un magazin online specializat in materiale de gradinarit, atunci va trebui sa iti construiesti un site care sa se adreseze oamenilor care cumpara materiale de gradinarit, inclusiv folosind termeni tehnici.
Daca ai un magazin online generalist, atunci foloseste un limbaj generalist, pe care sa il poata intelege toata lumea care se incadreaza in tiparul produselor vandute pe site-ul tau.
2. Foloseste un limbaj cat mai simplu.
Regula generala in copywriting spune ca limbajul ar trebui sa fie la nivelul clasei a 3-a, ca sa poate fi inteles de absolut toata lumea, in mod clar si eficient.
Daca vei folosi un limbaj de nivel academic, da, vei castiga impresii pozitive si niste stima de sine, dar vei pierde foarte mult pe partea de vanzari.
Reversul medaliei este la fel de dureros, daca ai un site cu tematica stiintifica dar folosesti un limbaj de clasa a 3-a, nu vei fi luat prea in serios.
3. Call To Action
Fiecare text scris de catre un copywriter are de obicei un Call To Action. Prescurtat CTA, acesta reprezinta scopul pentru care a fost scris acel text: poate ca indeamna la a citi mai departe, sau pentru a naviga catre alta pagina, sau de a cumpara ceva, sau de a beneficia de o reducere/promotie.
Orice actiune care indeamna utilizatorii catre actiune este binevenita, pentru ca beneficiile aduse exista pe toate planurile.
De aceea, inainte de a asterne cuvintele pe foaie/programul de scriere, gandeste-te la ceea ce vrei sa transmiti si la ce actiune doresti sa indemni cititorii.
Doar urmand aceste principii simple, dar esentiale, te poti asigura de faptul ca ai un text construit in mod corespunzator. Nu toata lumea trebuie sa fie experta in copywriting, dar cu totii putem urma cativa pasi simpli, de bun simt.
0 Comentarii