Sa recunoastem: anvelopele nu sunt ieftine in comparatie cu alte piese atv, dar sunt o necesitate pentru performanta si siguranta. Desi nu exista nicio anvelopa care sa dureze pentru totdeauna, am cateva sfaturi pentru a le folosi la maximum.
Mentine Presiune adecvata
De ce „adecvat” in locul unui numar stabilit? Desi presiunea rar (si nerecomandat) poate fi situational, desi nu te sfatuiesc sa mergi deasupra sau sub recomandarile producatorului pentru o perioada lunga de timp.
Multi au presiuni mai mari pentru suprafete dure. Acest lucru reduce rezistenta la rulare pentru o viteza mai mare, dar scade calitatea calatoriei, crescand in acelasi timp uzura centrala a anvelopelor, facand-o mai susceptibila la deteriorarea impactului.
Rularea la o presiune mai mica decat cea recomandata creste amprenta, ceea ce, in majoritatea conditiilor, mareste tractiunea. Inflatia insuficienta poate provoca defectarea prematura a anvelopelor din cauza flexiunii excesive a peretelui lateral, a fisurarii peretelui lateral si a benzii de rulare si, eventual, a jantelor indoite.
Incepe de la presiunea de pneuri recomandata de producator si regleaza in sus sau in jos cu un singur bar pana cand se potriveste stilului si conditiilor de conducere. Anvelopele din spate au nevoie de o setare care sa ofere cea mai buna tractiune si deplasare. Anvelopele din fata sunt cruciale; presiunea prea mica face intoarcerea si urmarirea dificila. Testeaza diferite presiuni pentru a gasi cel mai bun pentru tine.
ATENTIE: Anvelopele subumflate sunt susceptibile de ciupituri in zonele in care anvelopa nu este stransa la roata. Anvelopele supraumflate cauzeaza uzura neuniforma si manevrabilitate imprevizibila. Mentinerea presiunea recomandata de producator este cea mai buna modalitate de a te asigura ca profiti la maximum de anvelope.
Pastreaza un manometru la indemana pentru a putea verifica cu usurinta aerul.
Evita craparea
Peretii laterali se fisureaza din mai multe motive: schimbari extreme de caldura, varsta, expunere la ozon etc. Fisurile peretilor laterali duc la scurgeri lente, care pot duce la explozii.. Verifica intotdeauna sanatatea anvelopelor dupa sezonul de depozitare.
Grija la condus
Daca doresti sa iti impingi ATV-ul la limite, iti recomand sa investesti in anvelope EMT / Run-Flat Technology. Acestea sunt concepute pentru a rezista la perforari mari, permitandu-ti sa parcurgi multi kilometri cu viteza redusa, astfel incat sa nu ramai blocati daca anvelopa ta are o fisura sau o crapatura.
Alte considerente
Anvelopele cedeaza atunci cand uzura devine extrema. Anvelopele isi pierd aderenta, ceea ce face dificila oprirea. Hidroplanarea este o preocupare imensa pentru siguranta, la fel ca si alunecarea. Singurul loc in care sunt imbratisate anvelopele netede este in nisip si numai atunci cand sunt special concepute pentru acea aplicatie.
- Nu depasi limitele de incarcare. Aceasta pune mai multa presiune pe anvelope, contribuie la explozii si manipulari nesigure si arde combustibilul.
- Evita rotirea libera. Trage incet peste gheata, zapada si nisip.
- Rotirea anvelopelor este la fel de importanta pe ATV ca si pentru masini. Acest lucru previne uzura neuniforma, ceea ce maximizeaza longevitatea performantei.
Verificati intotdeauna daca nu exista gauri, fisuri si daune inainte de a merge. Examineaza tulpinile supapei si miezul pentru scurgeri. Verifica frecvent presiunea anvelopelor si cauta obiecte depuse care pot uza anvelopa Atv-ului tau.
0 Comentarii