Marketing și publicitate pentru firme nou înființate

de

Felicitări, tocmai ați înființat afacerea proprie la care ati visat dintotdeauna !

În acest articol vom învăța câteva tehnici de marketing și publicitate necesare unei firme nou înființată.
Considerând că aveți deja un plan de afaceri foarte clar și bine structurat, că aveți și un plan operațional, vine momentul în care este absolut necesar și un plan de marketing.

Pentru moment aveți nevoie de un logo al companiei. Puteți apela la specialiști, ceea ce ar fi indicat, sau puteți să-l concepeți dvs. dacă aveți cunoștințele de design necesare .

Este importantă targhetarea pieței: cui vă adresați?

O greșeală frecvent întâlnită la proprietarii de afaceri, este generalizarea, adică ei consideră că produsul sau serviciul comercializat de firma lor, se adresează tuturor. De aici pot greși, făcând publicitate în locuri improprii și astfel pot pierde bani într-o reclamă care nu va genera creșterea vânzărilor, întrucât nu s-au adresat segmentului corespunzător. Concret dacă vindeți servicii scumpe, nu faceți publicitate într-un ziar ai căror cititori au venitul mediu sub 1000 lei/lună.

Căutați acele canale de publicitate potrivite cu specificul activității firmei, după ce ați decis foarte clar cărui segment de piață vă adresați. Campaniile de promovare făcute la întâmplare nu vor fi eficiente și nu vor produce rezultatele așteptate.

După ce ați făcut planul de marketing, respectiv ați decis cărui segment vă adresați, prin ce canale vă veți promova afacerea și după ce ați făcut un plan previzional cu rezultatele ce ar trebui să se înregistreze în urma acestor acțiuni, este timpul să începeți lucrul.

Pentru început vă sfătuiesc să folosiți toate variantele de promovare gratuită.

Veți avea nevoie de un website. Nu este indicat să plătiți sume mari pentru un site complex, dacă afacerea este la început de drum.    Folosiți diferite platforme de  realizare gratuită a site-ului, unele arată chiar foarte bine și sunt și indexate de Google destul de bine.

O opțiune ar fi site-ul WIX.com, care oferă teme destul de drăguțe, sunt gratuite, singura problemă constând în faptul că numele domeniului va apărea cu WIX integrat, dar contra unei sume de 4 dolari/an dacă acceptați publicitate pe site-ul dvs, sau pentru 12 dolari/an fără nici o altă obligație, rămâneți cu numele domeniului ales de dumneavoastră, fără a mai fi prezent cuvântul wix.

Nu voi insista în acest articol asupra acestui subiect, întrucât sunt multe astfel de platforme, la un serch pe Google le veți găsi singuri și veți decide ce variantă vă avantajează.

După ce ați realizat site-ul și l-ați publicat pe net, trebuie să scrieți la fiecare 2 săptămâni câte un comunicat de presă în care să vorbiți despre produsul pe care doriți să-l vindeți, despre firma dvs. , etc. Întrucât tendința actuală este ca aceste articole să fie publicate contra cost, vă  voi da o listă cu câteva directoare pentru comunicate de presă unde vă mai puteți încă promova afacerea gratuit:

In primul rand puteti incepe prin a scrie un articol pe acest portal ( Scrie un Articol pe InfoZoom.ro ) ,
dupa care puteti lua in considerare si:

  1. www.comunicatemedia.ro
  2. www.livepr.ro
  3. informatiazilei.net
  4. www.presaonline.com
  5. www.comunicatedeafaceri.ro
  6. www.comunicate-online.com
  7. www.articolulmeu.net
  8. www.stireazilei.net
  9. ro.7starsdirectory.com

(daca mai intalniti si alte surse decente care pot fi incluse in acesta lista puteti lasa un comentariu )

O altă variantă de publicitate este prin metoda barterului. Aceasta înseamnă că puteți propune trusturilor media, radio, televiziune, etc. să le furnizați produse pe care le comercializează firma dvs. sau să prestați servicii aferente, în schimbul publicității.
Acest tip de contract vă avantajează prin faptul că nu trebuie să mai cheltuiți bani și puteți plătiți cu produse sau servicii, realizându-se practic un troc.

Vor fi destul de puține trusturi care vă vor refuza propunerea de publicitate prin barter, întrucât fie vor putea organiza concursuri având ca premii produse sau serviciile oferite de firma dvs. , fie vor folosi chiar ei, firma de media, pentru uzul propriu, produsele sau serviciile propuse.

Abia după ce ați epuizat toate variantele de promovare gratuită vă sfătuiesc să continuați cu variante pentru care veți aloca un buget, odată ce firma a crescut și doriți o poziționare mai solidă pe piață. Variantele gratuite vă pot ajuta, însă doar până la un nivel, în momentul în care veți dori să depășiți acel punct, va tebui să investiți cu atenție și cu inteligență, în diferite tipuri de campanii de publicitate.