4 pași spre angajarea oamenilor potriviți

de

Ca director al unui anumit departament din cadrul unei companii, inclusiv cel IT sau cel de resurse umane, treaba cea mai importantă pe care trebuie să o facă foarte bine persoana care se află la conducerea respectivului departament, este să se asigure că angajează oamenii sau echipa potrivită pentru acel departament.

Probabil că noi, cu toții, înțelegem foarte bine importanța departamentelor din cadrul companiei în care lucrăm, însă, din păcate, nu stăm prea bine la capitolul angajări. Adesea, poate că nu înțelegem foarte bine cum funcționează întregul proces de angajare a unei persoane și ne facem treaba acționând pe baza unor impulsuri de moment sau a intuiției noastre.

Uneori, intuiția ne poate ajuta. Însă, nu așa se face treabă când ești directorul unui departament important! Nu trebuie să mergeți pe ghicite, ci trebuie să urmați un proces concret și bine pus la punct, pentru a vă asigura că, de fiecare dată când este cazul, veți angaja numai persoanele care sunt cele mai potrivite pentru a ocupa un post din cadrul departamentului pe care îl conduceți.

Procesul de angajare

De prea multe ori, nu reușim să creăm nici un fel de proces prin care să ajungem să cunoaștem persoana pe care dorim s-o invităm în echipa noastră. Ni se pare suficient să-i luăm CV-ul și să ne uităm puțin peste el înainte de interviu, mergând apoi să discutăm cu acea persoană având impresia că putem folosi aceleași artificii ca și în trecut, succesul fiindu-ne garantat. Proastă idee!

Avem nevoie de un astfel de proces! Ideea din spatele lui este acea că trebuie să descoperim dacă persoana în cauză este potrivită pentru compania noastră, pentru jobul pe care îl va ocupa și pentru departamentul în care va lucra. Una dintre modalitățile prin care vă puteți crea un proces de angajare, este prin urmarea celor 4 sfaturi de mai jos.

1. Renunțați la așa-zisele întrebări magice

Ele nu există. Google și Microsoft, în cadrul interviurilor lor de angajare, abordează o tactică foarte diferită, punând întrebări care pot părea ciudate, gen „Câte mingi de golf încap într-un autobuz școlar?”. Astfel de întrebări nu servesc un anumit scop, iar candidații deja au auzit de ele, așa că, nu o să puteți obține niciodată informațiile dorite prin punerea unor întrebări similare în cadrul interviurilor pe care le organizați.

2. Trebuie să știți ce căutați

Adesea, obișnuim să ne începem procesul de angajare fără a înțelege exact ce fel de persoană dorim să angajăm și ce anume deprinderi să aibă aceasta. O astfel de abordare este total nepotrivită. Schimbați felul în care gândiți și acționați și veniți cu idee clară în ceea ce privește persoana pe care vreți să o angajați.

Trebuie să știți exact ce căutați la ea pentru a vă asigura că ea va fi angajatul potrivit pentru departamentul vostru. Vorbiți și cu alți indivizi care au ocupat, în trecut, o poziție similară cu aceea pe care vă gândiți să o oferiți unui nou angajat, pentru a ști foarte bine ce anume trebuie să facă o persoană pentru a avea succes la noul job.

3. Puneți candidatul să dovedească faptul că știe să facă ceea ce scrie în CV

Unii candidați se pricep foarte bine la vorbă. Dacă ați sta să-i ascultați, ați crede că ei sunt cei mai buni și că pot face câte în lună și în stele. Să nu-i credeți! În schimb, cereți-le să dovedească faptul că știu, efectiv, să facă ceea ce au scris în CV. Candidatul susține că poate conduce un tir cu remorcă? Puneți-l să o dovedească!

Sau poate spune că se pricepe la programare sau grafică pe calculator. Din nou, cel mai bine ar fi să nu se laude cu acest lucru, ci să-l demonstreze prin fapte! La fel ca și în cazul cumpărării unui bun, asigurați-vă că primiți exact ceea ce plătiți.

Nu vă ocupați singuri de procesul de angajare

Procesul de angajare este unul dificil. Nu încercați să-l duceți la capăt singuri. Implicați și alte persoane în el. Pentru angajarea persoanei potrivite, aveți nevoie de perspectivă. Fiți mereu alături de alte două persoane la interviurile de angajare și expuneți-l pe candidat contactului cu alți oameni cu care ar putea lucra, pentru a le putea cere și acestora o părere despre el.

Persoana care se află într-o poziție de conducere a unui departament, este cea responsabilă pentru angajarea persoanelor potrivite pentru acel departament. Acest lucru înseamnă că trebuie să știți cum se face tot procesul de angajare. Lăsați deoparte orice intuiție sau artificiu care nu vă ajută! Concepeți un proces de angajare serios!