Link Building – elemente de baza si strategii eficiente

de

Specialistii care ofera servicii SEO sustin ca link  building-ul este o adevarata arta ce continua sa vina cu provocari numeroase. Si pentru ca regulile de optimizare se modifica periodic, este important ca expertii in SEO sa adopte cele mai noi si mai eficiente strategii pentru a realiza campanii eficiente.

Cand vine vorba de link building trebuie mentionat ca toate elementele sunt importante, de la creativitatea expertului in SEO, la aspectul site-ului si bineinteles de buget. Iata care sunt principalele metode de obtinere a unor link-uri: naturale, outreach manual si auto-create.

Link-urile naturale vin de la site-uri care doresc sa recomande continutul, serviciul sau compania promovata prin intermediul paginii personale. Elementele astfel obtinute nu necesita actiuni SEO speciale sau specifice si sunt bine vazute de motoarele de cautare. Site-urile care capata link-uri naturale sunt considerate de calitate, datorita continutului pe care il furnizeaza.

Outreach-ul manual este o tehnica SEO folosita de specialisti, in vederea obtinerii de link-uri. Tehnicile mentionate presupune contact direct si in multe cazuri implica costuri substantiale.

Link-urile auto create sunt cele realizate prin semnatura. Pentru ca numeroase forumuri si site-uri ofera posibilitatea de a integra link-uri in semnatura, multi aleg sa isi lase amprenta astfel. Astfel de link-uri nu sunt la fel de valoroase precum cele mentionate anterior, insa sunt de ajutor daca nu se face abuz cu ele.

Conform specialistilor care ofera servicii SEO, cea mai buna metoda de a realiza o retea echilibrata este de a imbina instrumentele mentionate anterior. Orice campanie de link building trebuie analizata si realizata cu mare atentie pentru ca orice abordare incorecta poate aduce deservicii majore si chiar penalizare, din partea motoarelor de cautare.

Realizarea campaniei de link-building, necesita asemeni  campanii de marketing multa  cercetare si multa analiza.  Valorile ce trebuie urmarite in acest proces includ: autoritatea domeniului, clasarea pe termeni relevanti, reteaua de link-uri a concurentei, numarul de link-uri existente pe o pagina si traficul de recomandare.

Strategii eficiente de link-building

Daca am mentionat parametrii ce trebuie avuti in vedere pentru a realiza o campanie SEO eficienta, trecem la nivelul urmator si abordam cateva strategii ce pot fi utilizate in vederea realizarii unei retele de linkuri valoroase.

Rugati partenerii sa includa pe  paginile  proprii un link catre site-ul pe care il administrati, astfel castigati si incredere si autoritate si legaturi valoroase. Cu siguranta ca partenerii cu care colaborati frecvent se bucura de avantajele oferite de produsele/serviciile dumneavoastra si vor dori sa va recomanda mai  departe.

Axati-va pe continut cu potential viral. Specialistii care ofera servicii SEO numesc aceasta tehnica linkbait, pentru ca ii inspira pe cei care il citesc sa il trimita mai departe, sa partajeze continutul, creandu-se astfel link-uri naturale. In acest sens pot fi realizate articole de tip “Cum sa… “, topuri, clasamente  sau articole amuzante care relaxeaza.

O alta strategie folosita de specialisti este de a crea continut de calitate, cu informatii bine documentate, demn de a fi preluat de publicatiile media online sau de alte bloguri de specializare.  Unii internauti reusesc sa creeze continut demn de preluat apeland la controverse, altii se folosesc de stiri proaspete sau de lansarea unor produse asteptate.