Siguranta auto consta in centurile, airbag-urile si tehnologia de retea

de

Cum inaugureaza crearea de retele intr-o noua era a masinilor auto si de ce o lume a masinilor conectate este una sigura. In 1950 s-au introdus centurile de siguranta la masini. In anii ’70 au inceput sa apara la masini sisteme airbag. Dupa anii ’80 au aparut aparatele radar si aparatele de fotografiat si sistemele de avertizare.

 

Expertii de siguranta auto spun ca tehnologia de retea ar putea fi urmatoarea mare inovatie de siguranta auto. Zeci de ani inainte, este posibil ca aceasta perioada de timp sa fie un istoric a sigurantei transportului care s-a schimbat considerabil in bine, similar cu introducerea unor standarde pentru centurile de siguranta, airbag-uri si tehnologia de control electronic al stabilitatii.

Producatorii de automobile, companiile de tehnologie si Autoritatile Federale de Reglementare au lucrat in aproape 2 decenii pentru a dezvolta vehicul-vehicul, pe care Freedman o numeste „schimbare de joc”, tehnologie ce permite automobilelor sa comunice una cu celalalta digital, pentru evitarea accidentele.

 

Drumul catre V2V este de a avea o retea de masini care vorbesc intre ele, radiodifuzarea pozitiilor sale, viteza si starea franelor de pana la 10 ori pe secunda. Vehiculele ar putea citi aceste informatii despre alte masini de pe drum si sa calculeze eventualele riscuri si sa fie avertizate despre acestea. Masina va alerta soferul instant sa faca ceva, cum ar fi, sa opreasca.

 

Aceeasi tehnologie ar putea alimenta puterea vehiculul pentru infrastructura de comunicatii, autoturismele putand sa comunice cu semnele din trafic pentru a informa soferii cat de mult se va mentine lumina verde a semaforului, de exemplu.

Unii cred ca aceasta tehnologie ar putea fi un procesor al masinilor autonome care se conduc singure. Mai multe feluri de utilizare astazi pe piata. Majoritatea masinilor noi de pe piata vin cu lumini de avertizare menite sa detecteaze pericolele inainte. Sistemele utilizeaza radare sau camere video pentru a determina imprejurimile vehiculului. Un cercetator afirma ca sistemele de camere de supraveghere sunt limitate de linia lor de vedere. V2V poate extinde vizibilitatea dincolo de raza de vedere a vehiculelor pe care o au pe drum si poate observa intersectiile periculoase, detecteaza in continuare pana si accidentele rutiere pe care nu le vede conducatorul auto.

Principalul avantaj reduce latenta si timpul de raspuns intrucat informatiile pot fi transmise chiar inainte ca schimbarea sa poata fi detectata de senzori. Aceasta schimbare ofera conexiuni wireless sigure la viteze mari, viteze mici pe distante si intervale mici si functioneaza in conditii meteorologice periculoase, cum ar fi:zapada, ploaia si ceata.

Cu ajutorul tehnologiei NVR bazata pe WiFi se dezvolta alte metode de comunicare V2V. Telefonul ar putea raspunde apelurilor de urgenta si ar putea avea o serie de avantaje. Vehiculele ar putea reduce consumul de combustibil. Comunicarea V2V ar putea informa automobilele atunci cand franele autobuzului nu functioneaza si nu a avut loc incetinirea.