Creșterea vânzărilor afacerilor mici

de

Orice afacere, oricât de mare sau de mică este și indiferent de cât de mult succes are, va ajunge, la un moment dat, într-un mic impas. Nu mă refer neapărat la o problemă ce nu-și va găsi rezolvare și nici nu vorbesc despre faliment. Ci mă refer la faptul că se va ajunge în acel punct în care vă veți pune întrebarea „Ce aș putea face pentru a-mi crește vânzările?”

Aceasta este o întrebare fundamentală și trebuie înțeleasă foarte bine, pentru a reuși să găsiți un răspuns corect la ea, răspuns pe baza căruia să vă creați o strategie sau un plan de acțiune. Evident, vor exista diverse modalități prin care puteți crește vânzările, toate acestea fiind diferite de la o industrie la alta.

Cu toate acestea, există și câteva principii de bază care se pot aplica oricărei afaceri, pentru că ele se vor potrivi perfect. Nu contează în ce domeniu activează firma voastră, aceste principii pot fi folosite de către oricine cu succes!

1. Reduceți prețurile

Pentru unii dintre voi, reducerea prețurilor poate părea o strategie nu tocmai potrivită atunci când dorești să crești vânzările, însă ea este recomandată. Scăderea prețurilor trebuie mereu făcută atunci când doriți să atrageți mai mulți clienți și să faceți mai mulți bani.

Adesea, produsele sau serviciile pe care voi le oferiți clientelei voastre nu se cumpără, pentru că prețul lor este mai mare decât cel al concurenței. În mod cât se poate de logic, un cumpărător se va orienta întotdeauna către un produs mai ieftin. Cel scump, așadar, fie nu se va vinde, fie se va vinde mai greu.

Prin reducerea prețurilor în mod corect și strategic și prin măsurărea rezultatelor acestei acțiuni, se poate vedea unde ar trebui să se facă anumite modificări și unde prețurile erau, într-adevăr, ceva mai mari față de a le concurenței.

Scăderea prețurilor nu trebuie făcută la nimereală și nici nu trebuie făcută pentru toate produsele. De asemenea, o reducere de preț se poate face și prin acordarea de discounturi și vouchere. Să nu uităm că tuturor ne place să primim oferte de nerefuzat când dorim să cumpărăm un produs sau serviciu.

2. Oferiți ceva în plus

Oricărui client al vostru îi va părea bine dacă a primit ceva în plus în momentul în care a cumpărat ceva de la voi. Și aici nu vorbim doare despre un cupon de reduceri sau un voucher, ci chiar de un obiect tangibil, în unele cazuri. De exemplu, puteți oferi clienților un al doilea produs gratis la cumpărarea unuia similar.

Ați observat, probabil, că acestă tactică se folosește de către firmele de teleshopping. Adesea, vând anumite produse, gen cuțite, tigăi, seturi de farfurii, becuri de iluminat etc., iar ca bonus, oferă un al doilea produs similar la preț redus sau chiar gratis.

Dacă aplicați această tactică, gândiți-vă bine ce-ați dori să oferiți în plus clienților care cumpără de la voi. Acele lucruri pe care le dați pe gratis sau cu un anumit discount nu trebuie să fie extrem de scumpe. Este de preferat, totuși, să fie de o calitate bună.

3. Creșteți prețurile

Știu, ceva mai sus vă recomandam să micșorați prețurile dacă vreți să atrageți mai mulți clienți. Așa că această mișcare vi se poate părea una contradictorie. Nu este așa. Ba, mai mult, este o strategie cât se poate de validă.

Identificați acele produse oferite de voi pe care clienții voștri le compară cu cele oferite de concurență. Mențineți prețurile scăzute pentru acele produse, apoi creșteți ușor prețurile celorlalte produse pe care le aveți.

Dacă aplicați această strategie corect, puteți vedea o creștere a vânzărilor și a profiturilor obținute de pe urma vânzării produselor respective.

4. Intrați pe o piață nouă

Serviciul sau produsul vostru își poate găsi o utilizare dincolo de piața lui tradițională? Dacă da, atunci este momentul să încercați să vă extindeți pe o piață nouă. Aici puteți găsi noi clienți, pregătiți să cumpere sau să plătească pentru bunurile sau serviciile pe care le aveți.

Nu vă fie teamă să vă extindeți, atât timp cât această expansiune are o logică în spatele ei și nu este făcută la întâmplare.

5. Inspirați clienții să vorbească despre voi

Se știe că un client mulțumit va duce întotdeauna vestea despre produsele și serviciile voastre mai departe. El sau ea va vorbi și cu alte persoane și va împărtăși cu acestea experiențele pe care le-a avut. Așadar, inspirați acești clienți să ducă vorba mai departe.

Ajutați-i să împartă mai ușor părerile lor despre firma voastră prin orice modalitate, inclusiv prin social media!