5 greșeli întâlnite cel mai des pe bloguri

de

O dată cu explozia de bloguri oricine deținea o conexiune la internet și dorea să își exercite dreptul la liberă exprimare a devenit liber s-o facă. Această revoluție a comunicării a venit cu o sumedenie de aspecte pozitive, dar cum nimic nu este perfect, comunitatea de bloguri este și ea supusă greșelii. Pe lângă greșelile gramaticale și de ortografie care împânzesc blogosfera românească, Infozoom vă prezintă câteva din cele mai comune greșeli întâlnite pe bloguri.

1) Nu există RSS feed la care să te abonezi

Este în mod categoric o greșeală care te poate costa fidelitatea cititorilor. Poate cineva consideră că scrii bine și ar dori să te mai citească, să fie la curent cu noutățile postate de tine. Dacă nu vrei să scrii doar pentru tine, testează-ți feed-ul, abonează-te la el și asigură-te că funcționează așa cum trebuie.

2) Tema blogului e prea încărcată

Impactul vizual are o importanță crucială. Durează câteva secunde pentru un vizitator să ia o decizie între a rămâne pe blog sau a ieși de pe el. Ai grijă la fonturi și la cromatică, nu folosi sute de culori și widget-uri sclipitoare, nu vei face decât să oferi cititorilor o durere de cap și să dai senzația de amatorism. Se spune că o temă profesională este realizată în doar două culori. Bineînțeles, pentru multe bloguri acest standard rămâne încă un ideal neatins, dar ideea este să fii calculat în alegerea culorilor, în așa fel încât să fie compatibile și să îmbie vizitatorii să-ți citească blogul. O variantă bună de luat în calcul este să apelezi la o firmă de web design care să te ajute la crearea unui blog profesional.

3) Postarea de știri vechi

O greșeală întâlnită în special pe bloguri din categoria news care postează știri ce nu mai sunt de actualitate. Având în vedere avansul uriaș pe care l-au luat agențiile de presă online care postează știri aproape în timp real, să începi să scrii că România a aderat la Uniunea Europeană când asta s-a întâmplat acum 7 ani, te descalifică din start. Fii mereu de actualitate, asta e ideea!

4) Lipsa unei modalități de contact a autorului

Dacă ți se pare un efort prea mare să introduci un formular de contact pe blog, atunci lasă-ți măcar o adresă de e-mail, un nr de telefon, orice! Blogul presupune o comunicare bilaterală, trebuie să fii capabil să ții legătura cu cititorii tăi.

5) Prea multe articole pe Homepage

Crede-mă, este cât se poate enervant să dai scroll minute în șir, peste zeci de articole până ajungi la articolul care te interesează. Limitează-te la maxim 10 articole pe prima pagină, altfel cei mai mulți dintre cititori vor renunța să îți mai citească blogul.