Construirea unui site profitabil în 5 pași

de

Motivele pentru care cineva își dorește să-și facă un site pot fi diverse. Unele pagini web sunt locuri unde proprietarul lor își exprimă opiniile, gândurile și ideile pe care le are, ținând un fel de jurnal online (cum este, în general, cazul blogurilor). Altele sunt construite pentru o anumită cauză, gen strângerea de fonduri pentru un act de caritate, în timp ce o altă categorie de site-uri este menită să aducă bani celor care le dețin.

Acesta este principalul scop pentru care au fost create. Totul sună interesant până acum, nu? Să ai propriul tău site care îți aduce bani în buzunar lună de lună, fără să mai fii nevoit să te trezești cu noaptea în cap și să mergi la serviciu în fiecare zi. Către acest mod de viață aspiră mulți dintre cei care fac bani pe internet.

Până să ajungem acolo, însă, ne trebuie site-ul în sine. Deci, trebuie să-l construim. Să aruncăm o privire peste pașii pe care i-am trecut mai jos…

1. Construirea site-ului

Internetul este plin de milioane (chiar miliarde) de site-uri de tot felul, de la cele mai mici și mai simple, la cele mai mari și mai complexe. Așadar, iată câte surse de inspirație ai pentru propriile tale proiecte! Uită-te la câteva dintre acestea și oprește-te asupra acelora care îți plac și care îți atrag atenția prin design-ul, culorile, imaginile, meniurile sau fonturile pe care le afișează.

Un site trebuie să fie, în principiu, ușor de navigat, textul ușor de citit, iar meniul să fie structurat logic, la fel ca și alte elemente, pentru a nu-l ameți pe vizitator. Nu te complica să pui pe el tot felul de chestii înzorzonate. Acestea nu fac altceva decât să încetinească site-ul și să distragă vizitatorul.

2. Alegerea nișei sau pieței

De preferat, acest pas trebuie făcut chiar înainte de a-ți construi site-ul. Hotărăște-te ce anume dorești să promovezi sau să vinzi prin intermediul lui. Poate că sunt produse sau obiecte pe care le faci tu (bijuterii handmade, spre exemplu), sau poate este vorba de comercializarea unor servicii sau produse ale unor terțe părți, pe care tu le vinzi pe site-ul tău care este unul de tip magazin online.

Tu alegi. Este bine, totuși, ca, indiferent de ceea ce le oferi vizitatorilor, să cunoști bine produsele, serviciile și nișa ori piața în care activezi. Fii cinstit cu potențialii clienți și ei vor avea mai multă încredere în tine, ceea ce îi va determina să mai cumpere și pe viitor de la tine.

3. Conceperea planului de acțiune

Notează pe hârtie care este scopul pentru care ți-ai făcut site-ul. Ce anume vrei să realizezi? Și cum? Ce pași trebuie urmați? Gândește te și la costurile implicate, nu doar în materie de bani, ci și de timp investit.

4. Crearea conținutului de calitate

Site-ul pe care îl faci trebuie să fie unul prietenos cu motoarele de căutare, dar și cu vizitatorii. Este important ca un motor de căutare să-l poată index cât mai ușor pentru a fi disponibil în paginile de rezultate. În acest fel, vizitatorii îl vor găsi mai repede și mai ușor. Folosește, în textele sau articolele pe care le publici pe site, cuvinte cheie de calitate, relevante pentru nișa în care te afli.

Postează frecvent articole, recenzii, imagini, clipuri video și orice altă formă de conținut care crezi că este de folos vizitatorilor!

5. Alegerea numelui de domeniu și a serviciului de găzduire

Fără un nume de domeniu potrivit și un cont de găzduire, site-ul tău se poate spune că nu există. Nimeni nu știe de el, deci nu îl poate vizita. De aceea, alege un nume de domeniu care să reflecte subiectul, nișa, piața în care activezi (sau serviciile ori produsele oferite). Spre exemplu, dacă vinzi produse handmade, domeniul poate fi www.produsehandmade.ro.

Domeniul se poate alege foarte ușor și se poate rezerva rapid, în special dacă știi deja care ar fi acesta. După ce ai rezolvat cu domeniul, îți mai rămâne să alegi și firma de găzduire. Pentru asta, consultă ofertele tuturor firmelor care se ocupă cu servicii de găzduire a site-urilor.

Când ești hotărât și ai găsit cea mai bună ofertă din punct de vedere a raportului calitate-preț, cumpără găzduire de acolo și pune-ți site-ul pe picioare!