Cum sa te adaptezi la un nou loc de munca

de

Adaptarea la un nou loc de munca este un proces foarte important in viata ta profesionala. Un studiu realizat de compania de formare Leadership IQ a demonstrat faptul ca multor angajati, indiferent de cat de deschisi sunt, le este destul de greu sa se adapteze la un nou loc de munca.

Unul dintre primele lucruri pe care trebuie sa le faci pentru a te integra cat mai repede la un nou loc de munca este sa incepi prin a afla exact care sunt indatoririle tale in noul rol.

Cel mai bine este sa obtii o descriere scrisa, insa nu trebuie sa te bazezi doar pe acest aspect.

Pentru a te ajuta sa te adaptezi, incepe sa inveti cat de mult poti despre compania pentru care vei lucra. Cine sunt directorii de top si cum functioneaza diferite departamente si sectoare? Care este istoria companiei? Cine sunt principalii sai concurenti? Si mai ales, ce tendinte afecteaza industria?

In plus fata de cunoasterea companiei tale, de invatare a task-urilor care iti revin si de a fi gata sa accepti feedback, iata cateva sfaturi suplimentare care te pot ajuta sa te adaptezi la noul loc de munca:

Nu vorbi despre cum ai facut lucrurile la slujba ta veche. Este o mare ispita uneori, insa este una dintre cele mai mari greseli pe care le poti face.

Daca nu stii la inceput cum sa realizezi un lucru care iti revine in sarcina, mai bine intrebi decat sa improvizezi si sa risti astfel sa faci anumite greseli.

Insa, daca apar aceste greseli, este bine sa ti le recunosti, nu sa incerci sa te ascunzi. Asculta sfaturile despre ce trebuie sa faci pentru a nu mai repeta aceste greseli si ia notite cu atentie.

De asemenea, este important sa pui multe intrebari, atat superiorilor, cat si colegilor.

Aceste intrebari trebuie sa fie concise si de calitate: cei mai multi oameni nu se vor supara daca le vei pune aceste intrebari, insa vor fi deranjati in momentul in care incepi sa repeti unele intrebari sau sa pui intrebari fara rost.

Este bine de asemenea, pentru a te adapta cat mai repede la noul tau loc de munca, sa comunici deschis cu seful tau, sa existe o buna colaborare intre voi.

De asemenea, poti studia manualul angajatilor, pentru a lectura de acolo exact ce ai nevoie pentru a intelege cum functioneaza compania unde te-ai angajat, ce asteptari trebuie sa indeplinesti, ce indatoriri, dar si ce drepturi ai etc.

In cele din urma, este important sa iti dai seama ca fiecare loc de munca are un ritm propriu. Trebuie doar sa gasesti modalitatea optima de a te ajusta, intr-un anumit moment, la acel loc unde te-ai angajat.