Greseli costisitoare care iti pot strica atv-ul

de

ATV-ul nu este o jucărie, este un vehicul ca oricare altul și trebuie tratat cu respect, dacă vrei să ții de el multă vreme. În același timp, este și o investiție, pentru că ai dat bani pe el. Nu ți l-a dat nimeni pe gratis sau pe ochi frumoși. Ai grijă de el, altfel o sa te alegi cu un obiect nefolositor, care înghite foarte mulți bani pentru reparații și care, în anumite circumstanțe, nu mai poate fi utilizat deloc.

Filtrul de aer

Esențial în menținerea funcționării motorului la parametri corecți. Dacă se murdărește sau se umple de noroi ori alte mizerii, motorul nu va mai merge la fel de bine. După cum îi spune și numele, rolul acestui filtru este de a filtra aerul care intră în motor, ce va fi folosit la producerea de putere. Când el se strică sau dă rateuri, motorul are de suferit, având nevoie de reparații scumpe.

Toată mizeria din filtru, dacă nu este curățat sau înlocuit, își face loc în motor și, cu timpul, performanțele lui scad drastic, pierzându-se și din caii putere pe care acesta îi poate scoate. Dacă ești extrem de ghinionist, s-ar putea să ai nevoie de un motor nou, cel vechi fiind complet ireparabil.

Curăță filtrul de aer după fiecare drum pe care l-ai făcut! Doar câteva minute petrecute pentru această operațiune te pot scuti de drumuri la service și de facturi uriașe pe reperații.

Apa și efectele ei asupra ATV-ului

Un ATV este conceput, în esență, pentru a fi folosit pe teren accidentat, prin noroi și chiar prin apă puțin adâncă. Pentru mulți pasionați de ATV-uri, asta este și distracția supremă. Să bage vehiculul prin cel mai mare noroi, pentru a vedea dacă rămân sau nu blocați în el. Pot să înțeleg ideea de distracție, dar nu și de ce ai vrea să-ți supui ATV-ul unor riscuri…

Tot acel noroi și toată acea apă unde crezi că se duc? În motor și chiar în rezervorul de benzină. Deci, să nu te miri dacă ți se oprește ATV-ul fix când aveai mai mare nevoie să te scoată la liman! Asta arată că mizeria a pătruns adânc în motor sau în sistemul de alimentare cu carburant.

Problema se poate rezolva, dar numai la un service specializat. Nu încerca să rezolvi o greșeală cu o alta și nu te apuca tu să repari ce s-a stricat!

Combustibilul

Tu ce părere ai, benzina se poate altera? Probabil ești tentat să spui nu, cine a mai văzut benzină cu termen de valabilitate limitat? Ei bine, adevărul este altul. Conform unui reportaj apărut pe CNN, da, carburantul se poate „strica”. Dacă stă prea multă vreme în rezervor, câteva luni, fără ca vehiculul respectiv să fie folosit, calitatea lui se diminuează.

În general, mașinile nu au parte de problema asta, pentru că, adesea, nu le lăsăm în parcare sau în garaj cu lunile, fără să le pornim măcar. La ATV-uri, povestea este un pic diferită, ele putând sta neutilizate pentru perioade lungi de timp. Și, dacă te aștepți ca ele să funcționeze la fel de bine la prima pornire, te înșeli, mai ales dacă benzina s-a alterat.

Recomandarea mea ar fi ca, atunci când nu folosești ATV-ul pentru mai mult timp, să nu lași benzină în rezervor. Alimentează numai dacă ești sigur că vei merge cu el!

Radiatorul

Deși un ATV este construit pentru a fi folosit pe teren accidentat, în praf și noroi, componentele și piesele sale nu sunt gândite să reziste veșnic sau să fie supuse unui tratament dur, neconform scopului pentru care a fost făcut acel ATV. Spre exemplu, radiatorul se poate înfunda și el ca filtrul de aer, cu tot felul de mizerii.

Și, dacă nu funcționează normal, motorul se poate încinge. Într-un final, se va și defecta. Din nou, se ajunge la service, unde reparațiile pot fi costisitoare. De aceea, după fiecare drum prin noroi sau praf, curăță bine radiatorul!