6 alternative la Google Analytics pentru cei certati cu Google

de

Google Analytics este un serviciu oferit de Google al cărui rol este de a oferi statistici despre numărul de utilizatori prezenţi pe o pagină de internet la un moment dat, precum şi despre numărul de accesări ale respectivei pagini. Deşi astfel de statistici par destul de sterile la o primă vedere, ele sunt extrem de utile pentru deţinătorul site-ului în termeni de marketing – pot determina crearea unei campanii mai agresive de marketing în cazul unui site care nu şi-a atins ţinta de vizitatori, sau dimpotrivă, o relaxare a campaniei de marketing/menţinerea unei constanţe pentru un site care a depăşit aşteptările.

Ca orice serviciu electronic, Google Analytics are şi el dezavantajele lui. În primul rând, fiind un serviciu Google, lărgeşte accesul la datele personale ale deţinătorului site-ului. În al doilea rând, funcţia de contabilizare a accesărilor de pagină ar putea fi simţitor îmbunătăţită pentru a fi mai mult decât un fel de timer frumos desenat. De asemenea, există o diferenţă în timp între înregistrarea accesărilor şi actualizarea acestor date. În fine, Google Analytics nu este un instrument valid care să înregistreze corespunzător accesarea unei pagini – de pildă, dacă utilizatorul închide pagina imediat după deschidere, fără a mai accesa o altă pagină, timpul petrecut pe pagină nu va fi contabilizat ca accesare.

Totuşi, pentru cei aflaţi în căutarea unui serviciu mai bun, avem câteva alternative pe care le vom prezenta mai jos.

Piwik este un adversar feroce al Google Analytics (GA). Fiind gratis, el necesită doar menţinerea unui server, nu şi a unui domeniu de găzduire. Majoritatea caracteristicilor sale sunt similare Google Analytics, însă având o interfaţă mult mai prietenoasă faţă de Google Analytics este mult mai permisiv cu importarea fişierelor de tip jurnal, ceea ce era imposibil în cazul GA, oferă statistici în timp real, şi are o aplicaţie uşor de utilizat atât pentru Android, cât şi iPhone (GA are doar pentru Android). Din păcate, monitorizează la fel de slab ca GA timpul petrecut pe pagină, iar interfaţa, deşi prietenoasă, este totuşi cam neîngrijită.

Parse.ly Dash este o opţiune mai costisitoare, dar mult mai bună din punct de vedere tehnologic, făcând măsurătorile în timp real, şi urmăreşte utilizatorii atât după postări, dar şi după nume. Interfaţa poate fi uşor de utilizat, face şi predicţii în privinţa traficului viitor, şi este visul oricărui publicist deoarece oferă acces imediat la cuvinte cheie şi articole. Din păcate, este concentrat mai mult pe performanţa site-ului decât pe statistici privind originea vizitatorilor sau a accesărilor (de exemplu o simpla cautare în Google a cuvantului web design, s-ar putea sa nu fie reperata şi înregistrata corespunzător, de fiecare dată).

Opusul lui Parse.ly Dash este KISSMetrics care se ocupă chiar cu monitorizarea originii utilizatorilor, precum şi al activităţilor lor pe site-ul respectiv. Deşi din punct de vedere vizual nu are o interfaţă foarte atractivă, faptul că se ocupă de convertirea în timp real a accesărilor în bani poate fi suficient de satisfăcătoare pentru utilizator.

O alternativă este şi Clicky, care pare impresionant la prima vedere, însă navigarea este una greoaie, fiind destul de dificil de accesat funcţiile sale. De fapt, Clicky oferă aceleaşi resurse ca şi GA, doar interfaţa părând una diferită.

Woopra este o alternativă mult mai interesantă şi completă, oferind informaţii nu numai despre numărul de vizitatori în timp real, dar şi despre activităţile lor pe site pentru o perioadă de până la 90 de zile. Spre deosebire de GA, Woopra pune un accent mai mare pe profilul vizitatorilor, decât pe numărul lor, iar navigarea printre astfel de date este extrem de uşoară şi flexibilă. De asemenea, platforma Woopra poate fi utilizată şi pentru magazinele online, acţionând ca o carte de credit. Din păcate, un dezavantaj important îl reprezintă dificultatea de a instala aplicaţia.

Iată, pentru toţi cei interesaţi de a înlocui Google Analytics, opţiunile sunt multiple. Tot ce trebuie să faceţi este să alegeţi alternativa care vă va fi cel mai de ajutor pentru site-ul gestionat.