6 alternative la Google Analytics pentru cei certati cu Google

de

Google Analytics este un serviciu oferit de Google al c─ârui rol este de a oferi statistici despre num─ârul de utilizatori prezen┼úi pe o pagin─â de internet la un moment dat, precum ┼či despre num─ârul de acces─âri ale respectivei pagini. De┼či astfel de statistici par destul de sterile la o prim─â vedere, ele sunt extrem de utile pentru de┼úin─âtorul site-ului ├«n termeni de marketing ÔÇô pot determina crearea unei campanii mai agresive de marketing ├«n cazul unui site care nu ┼či-a atins ┼úinta de vizitatori, sau dimpotriv─â, o relaxare a campaniei de marketing/men┼úinerea unei constan┼úe pentru un site care a dep─â┼čit a┼čtept─ârile.

Ca orice serviciu electronic, Google Analytics are ┼či el dezavantajele lui. ├Än primul r├ónd, fiind un serviciu Google, l─ârge┼čte accesul la datele personale ale de┼úin─âtorului site-ului. ├Än al doilea r├ónd, func┼úia de contabilizare a acces─ârilor de pagin─â ar putea fi sim┼úitor ├«mbun─ât─â┼úit─â pentru a fi mai mult dec├ót un fel de timer frumos desenat. De asemenea, exist─â o diferen┼ú─â ├«n timp ├«ntre ├«nregistrarea acces─ârilor ┼či actualizarea acestor date. ├Än fine, Google Analytics nu este un instrument valid care s─â ├«nregistreze corespunz─âtor accesarea unei pagini ÔÇô de pild─â, dac─â utilizatorul ├«nchide pagina imediat dup─â deschidere, f─âr─â a mai accesa o alt─â pagin─â, timpul petrecut pe pagin─â nu va fi contabilizat ca accesare.

Totu┼či, pentru cei afla┼úi ├«n c─âutarea unui serviciu mai bun, avem c├óteva alternative pe care le vom prezenta mai jos.

Piwik este un adversar feroce al Google Analytics (GA). Fiind gratis, el necesit─â doar men┼úinerea unui server, nu ┼či a unui domeniu de g─âzduire. Majoritatea caracteristicilor sale sunt similare Google Analytics, ├«ns─â av├ónd o interfa┼ú─â mult mai prietenoas─â fa┼ú─â de Google Analytics este mult mai permisiv cu importarea fi┼čierelor de tip jurnal, ceea ce era imposibil ├«n cazul GA, ofer─â statistici ├«n timp real, ┼či are o aplica┼úie u┼čor de utilizat at├ót pentru Android, c├ót ┼či iPhone (GA are doar pentru Android). Din p─âcate, monitorizeaz─â la fel de slab ca GA timpul petrecut pe pagin─â, iar interfa┼úa, de┼či prietenoas─â, este totu┼či cam ne├«ngrijit─â.

Parse.ly Dash este o op┼úiune mai costisitoare, dar mult mai bun─â din punct de vedere tehnologic, f─âc├ónd m─âsur─âtorile ├«n timp real, ┼či urm─âre┼čte utilizatorii at├ót dup─â post─âri, dar ┼či dup─â nume. Interfa┼úa poate fi u┼čor de utilizat, face ┼či predic┼úii ├«n privin┼úa traficului viitor, ┼či este visul oric─ârui publicist deoarece ofer─â acces imediat la cuvinte cheie ┼či articole. Din p─âcate, este concentrat mai mult pe performan┼úa site-ului dec├ót pe statistici privind originea vizitatorilor sau a acces─ârilor (de exemplu o simpla cautare ├«n Google a cuvantului web design, s-ar putea sa nu fie reperata ┼či ├«nregistrata corespunz─âtor, de fiecare dat─â).

Opusul lui Parse.ly Dash este KISSMetrics care se ocup─â chiar cu monitorizarea originii utilizatorilor, precum ┼či al activit─â┼úilor lor pe site-ul respectiv. De┼či din punct de vedere vizual nu are o interfa┼ú─â foarte atractiv─â, faptul c─â se ocup─â de convertirea ├«n timp real a acces─ârilor ├«n bani poate fi suficient de satisf─âc─âtoare pentru utilizator.

O alternativ─â este ┼či Clicky, care pare impresionant la prima vedere, ├«ns─â navigarea este una greoaie, fiind destul de dificil de accesat func┼úiile sale. De fapt, Clicky ofer─â acelea┼či resurse ca ┼či GA, doar interfa┼úa p─âr├ónd una diferit─â.

Woopra este o alternativ─â mult mai interesant─â ┼či complet─â, oferind informa┼úii nu numai despre num─ârul de vizitatori ├«n timp real, dar ┼či despre activit─â┼úile lor pe site pentru o perioad─â de p├ón─â la 90 de zile. Spre deosebire de GA, Woopra pune un accent mai mare pe profilul vizitatorilor, dec├ót pe num─ârul lor, iar navigarea printre astfel de date este extrem de u┼čoar─â ┼či flexibil─â. De asemenea, platforma Woopra poate fi utilizat─â ┼či pentru magazinele online, ac┼úion├ónd ca o carte de credit. Din p─âcate, un dezavantaj important ├«l reprezint─â dificultatea de a instala aplica┼úia.

Iată, pentru toţi cei interesaţi de a înlocui Google Analytics, opţiunile sunt multiple. Tot ce trebuie să faceţi este să alegeţi alternativa care vă va fi cel mai de ajutor pentru site-ul gestionat.