De la anunţurile tipătite la anunţurile online

de

Internetul a devenit un loc unde poţi să vinzi aproape orice. Dacă în urmă cu mai mulţi ani, înaintea de apariţia internetului sau la începuturile acestuia era mai dificil să vinzi un produs sau un serviciu, acum este mult mai simplu.
Îmi amintesc cum aproape în fiecare ziar din România exista cate o rubrică de publicitate în care apăreau anunţuri din multe categorii de interes. În unele ziare, această rubrică de publicitate apărea chiar ca un supliment şi ocupa un spaţiu destul de consistent din paginile ziarelor respective. Unele ziare erau cumpărate doar pentru rubrica de publicitate, deoarece majoritatea oamenilor îşi căutau locuri de muncă. Ca să publici un anunţ în aceste ziare trebuia să achiţi o taxa la redacţie şi să completezi un formular special care cuprindea datele de contact şi textul anunţului. Cred că mai exista şi azi la poştă acele formulare pentru publicarea de anunţuri în diferite publicaţii. Dacă vroiai ca anunţul tău să fie diferit de celelalte plăteai mai mult decât pentru un anunţ simplu. Diferit însemna să fie scris cu litere îngroşate, să fie subliniat sau, ulterior, să fie scris cu altă culoare.
Vremurile s-au schimbat şi au apărut paginile web de anunţuri. Unele ziare s-au mutat în mediul online, altele au mers în paralel, iar altele care nu s-au adaptat noilor schimbări au dispărut sau s-au reprofilat.
Astăzi poţi publica anunţuri gratuite pe diverse site-uri de profil, atât în străinătate, cât şi în tară. Aparent, anunţurile nu s-au schimbat foarte mult, dar s-a schimbat modalitatea de adăugare. Dacă în format tipărit anunţurile trebuiau să fie prelucrate de către operatori, lucru care ar fi durat chiar şi câteva zile, astăzi lucrurile au fost simplificate considerabil. Anunţurile plătite nu au dispărut deoarece pentru o poziţionare mai bună în cadrul unui site de profil, se pot percepe unele taxe.
În ultimii ani au apărut foarte multe site-uri de anunţuri online datorită expansiunii accelerate a spaţiului virtual. Anunţurile de altădată s-au multiplicat considerabil, multiplicându-se şi numărul celor la care ajung. Un anunţ poate fi adăugat în doar câteva minute pe mai multe site-uri şi poate rămâne acolo mai multe zile până când se va găsi un beneficiar.
Anunţurile online se publică chiar şi pe reţelele de socializare unde exista pagini şi grupuri special create pentru publicarea acestora. Uşurinţa cu care se publica anunţurile gratuite astăzi, precum şi multitudinea de site-uri specializate de pe piaţă au făcut ca vânzările online să crească considerabil.