Increderea si beneficiile acesteia in Management

de

Din putina experienta pe care am acumulat-o, am ajuns la cateva concluzii vis-a-vis de tipurile de management folosite in anumite companii de renume in Romania, unde pe alocuri am activat in decursul anilor. Nu o sa dau nume acestor companii, pentru ca nu e frumos si nici corect sa le facem reclama gratuita, fie pozitiva sau negativa.

Primul meu job a fost la o varsta frageda, copil fiind, am ramas cu o amintire placuta si o experienta de viata, dar abia acum pot spune cu adevarat ce mi-a placut, acel ceva ce nu am mai gasit decat pe alocuri in companiile unde am mai activat ulterior. Aceasta fiind INCREDEREA !

INCREDEREA;

Un bun manager stie ca nu isi poate atinge scopurile, task-urile, obiectivele (cifrele), in timp ce pierde timpul pe un scaun si tine un bici in mana, in Vechea Sparta (a celor 300), cine tipa mai tare, acela si castiga. Astazi castigatorii sunt cei care se implica si gandesc cel mai mult.

Exista o bariera clasica si cunoscuta de toata lumea, intre un angajat si superiorul acestuia. Exista cazuri in care acestia nici macar nu se cunosc, dar lasand deoparte aceste aspecte, managerul trebuie in permanenta sa contorizeze si clasifice activitatea angajatului pentru a il cunoaste cel putin indirect, prin rezultatele obtinute. Nu poate avea increderea absoluta in acesta, dar poate avea increderea ca daca ii ofera sansa la creativitate, daca ii ofera spatiul disponibil pentru gandire si putere de decizie, ii poate aduce rezultate peste asteptari.

Increderea fiecarui manager creste impreuna cu cifrele si satisfactia financiara a conducerii, toate acestea prin scolarizare, crestere din interior, imbold catre creativitate, salarizare corecta in balanta cu rezultatele aferente si nu in ultimul rand Respectul reciproc.

Lipsa de incredere si dovezile acesteia sunt impartite intr-o multitudine de actiuni, pe care superiorul le pune in aplicare prin verificari amanuntite asupra angajatului care deobicei sunt agresive si stanjenitoare, acestea avand repercusiuni in timp, angajatul simtindu-se jenat, jignit, revoltat si slab in proprile puteri.  Toate aceste pot fi evitate prin simpla Comunicare si o apropiere verbala usor motivationala, unde se pot verifica rezultatele impreuna cu acesta. Exista multe tipuri de comunicare pentru a castiga o incredere de oricare partea ne-am afla. Pentru inceput, orice angajat trebuie facut sa inteleaga ca activeaza intr-o companie, ca intr-o echipa si totul de imparte in functie de o piramida ierarhica bine pusa la punct, unde valorile ies la iveala datorita comunicarii si lipsei de frica , pentru a adresa o intrebare in momentul in care se afla intr-un impas.

Exista un mic proverb chinezesc pe care eu l-am invatat la insistentele primului meu manager de la prima mea usa deschisa pe piata muncii “ Mai bine sa fi prost cinci minute, decat sa ramai prost toata viata”.